lördag, april 16, 2011

Filippa

Filippa fyller 4 år och hon önskade sig en prinsess tårta med favvosen Kitty. Sagt å gjort så hade jag svängt ihop en tårta för en prinsessa ;)
Innehållande vit choklad fluff och hallon mousse. Spacklad med frosting och dekorerad med sugarpaste.

Nervig inför prinsess kronan så den gjorde jag flera dagar iförväg i pastillage, den är ätbar men hård.
Blev faktiskt väldigt nöjd med Hello Kitty, gjorde visserligen en miss så hon fick kjol och linne ;)

 
Min första ros, blev väldigt torr i sugarpaste. Hade tänk att testa köpt sugarpaste, men varslet va kort så jag skulle inte hunnit få hem de, men jag provade ett annat recept än jag haft tidigare, va mycket lättare att jobba med.
Mer övning av rosor behövs, roligt va de iaf
Bladen smet ner på baksidan med :)
Band med rosett framtill och prinsessigt pärlband runt kronan.


3 kommentarer: